Jelen
dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül
megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik,
magatartási kódexre nem utal. A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási
folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott
elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF
hatálya Szolgáltató weblapján és aldomainjein történő jogviszonyokra
terjed ki.
A szolgáltató neve: Székely’94 Bt.
A szolgáltató székhelye: 2120 Dunakeszi, Katona József u. 23.
Adószáma: 22226927-2-13
Telefonszáma: +36-30/299-51-29
A szerződés nyelve: magyar
A szerződés nem minősül írásbeli
szerződésnek, a szerződések iktatásra nem kerülnek
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe
vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus
levelezési címe: szekely94bt@gmail.com
A jelen
Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat
értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény,
valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire.
A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül
is irányadók.
A jelen
Szabályzat 2015. szeptember 14. napjától hatályos és visszavonásig hatályban
marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A
módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a
weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják,
hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás
automatikusan érvényes.
Felhasználó,
amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webáruház weboldalra, vagy
annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált
felhasználója a webáruháznak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve
kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket,
nem jogosult a webáruház tartalmának megtekintésére.
Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webáruház
weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a
weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webáruházban megjelenő tartalmak
vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és
értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
Felhasználó
a weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a
weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és
elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
Felhasználó
a regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A regisztráció
során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő
elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben
Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
A
Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra
visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért
semminemű felelősség nem terheli.
A
Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a
jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a
Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
A
megjelenített termékek online/személyesen/telefonon rendelhetők meg. A
termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendőek. Külön
csomagolási költség nem kerül felszámításra.
Árazás,
kedvezmények:
Áraink
publikusak, weboldalunkon megtekinthetők.
A webáruházban
Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről
fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a
valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a
webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség
miatt.
Amennyiben
akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja
Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
Felhasználó
a regisztrációját követően bejelentkezik a webáruházba.
Felhasználó
a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
Felhasználó
kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a
kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.
Ha nem
szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék
darabszámát. A „törlés – X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát.
Mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma.
Felhasználó
kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek
típusai a következők:
Webshopunkban
van lehetőség bankkártyával, hitelkártyával, barionnal fizetni, továbbá lehet
előre is fizetni banki utalással is. Személyes átvétel esetén készpénzes
fizetésre van lehetőség. Utánvételes szállítási módra is van lehetőség.
Barion
A Barion
elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, amivel kényelmesen és
biztonságosan lehet bankkártyával, vagy előre feltöltött egyenleggel
fizetni webáruházunkban.
Az online
bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A
bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion
Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény,
engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Halasztott
fizetéssel történő átutalással csak a keretmegállapodás kölcsönös aláírása után
lehetséges a számlát kiegyenlíteni.
Házhoz
szállítással, utánvétel fizetés az áru átvételekor készpénzben a fizeti a
Felhasználó a szállítást végző cég képviselőjének.
Szállítási
költség:
Futárszolgálattal
és Postával utánvétes szállítást vállal Szolgáltató az ország egész területére.
Magyarország területén a termékeket a lehető leggyorsabb átfutással kézbesítjük.
Csomagküldési
díjak és feltételek
Az online
rendelést a személyes átvételi pontunkon személyesen is át lehet venni.
Kérjük a
csomagot kézbesítéskor a postás vagy futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és
ha sérült, vetessen fel postás vagy futár által aláírt jegyzőkönyvet, s ne
vegye át a csomagot!
Amennyiben
a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál,
fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve
módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt
követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra,
hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
A fizetendő
végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden
költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogról szóló tájékoztatót, és a
garancia levelet (amennyiben jár a termékhez) a csomag tartalmazza. Felhasználó
köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és a termékeken,
csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét
kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv
nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése
munkanapokon történik 8-20 óra közötti időszakban.
Az adatok
megadását, valamint az ÁSZF elfogadását követően Felhasználó a ”megrendelés” gombra
kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer
ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a
megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos
kívánságát.
Adatbeviteli
hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden
esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt
adatokat. A kosár törlése gombbal pedig kitörölheti az eddig megvásárolni szánt
termékeket a kosárból.
Felhasználó
a megrendelés elküldését követően e-mail-ben visszaigazolást kap rendeléséről.
Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított,
a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb
következő munkanaptól számított 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg,
Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül.
A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz,
illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé
válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás
azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg
regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem
tud üzenetet fogadni.
A
megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés
feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés
leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon
kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus
úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
Általános
teljesítési határidő, a raktáron lévő termékek esetén 48 óra, a raktáron nem
lévő termékek esetén kérésre tájékoztatást adunk a teljesítés idejéről.
Ha
Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a
szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről
Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett
összeget haladéktalanul, de legkésőbb tíz napon belül visszatéríteni.
Szolgáltató
nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a
beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés
nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt
megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő
teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!
Az Európai
Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.)
Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó (fogyasztó) a megrendelt
termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a
szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában
jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
Az elállási
jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár
le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő
harmadik személy a terméket átveszi. A felhasználó elállási jogát a szerződés
megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
Az elállási
nyilatkozatot elegendő 14 napon belül elküldeni.
A termék
visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a Szolgáltató
(vállalkozás) nem vállalja e költség viselését.
Az elállási
jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén
kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem
rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
Nem illeti
meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében,
amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő,
vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére
szabtak. (pl. raktáron nem tartott, egyedi megrendelés alapján beszerzett
termékek)
A fogyasztó
szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát olyan termék tekintetében, amely
jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
(pl. alkatrész lábak meghajlítása, méretre vágása, vagy forrasztás útján
beépítésre kerülő termékek)
Szolgáltató
a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében
haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget
a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.
A
visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező
fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.
Felhasználó
köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való
elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől
számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató
címen leadni.
Felhasználó
akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi,
vagy átadja a termék(eke)t.
A fogyasztó
kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a
vállalkozás vállalta e költség viselését.
Felhasználó
kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be. A
Szolgáltató követelheti a termék jellegnek és tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek megtérítését.
A
visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az
áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan,
hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe
venni.
Amennyiben
Felhasználó (fogyasztó) élni szeretne elállási jogával, az erre vonatkozó
egyértelmű nyilatkozatát megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén
írásban (postai úton, vagy emailben, akár a mellékelt nyilatkozat minta
segítségével), Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás
időpontját vesszük figyelembe. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott
küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt
terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza
Felhasználó Szolgáltató részére.
Felhasználónak
kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem
rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót
terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó
által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a
szállítási költséggel együtt. Ha a Felhasználó nem a legkevésbé költséges,
szokásos fuvarozási módoktól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az
ebből eredő többletköltséget a Szolgáltató nem köteles megtéríteni.
Ha
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését
követően gyakorolja a Felhasználó a felmondási jogát, úgy az elszámolás során
köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.
A fogyasztó
és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014.
(II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
Az Európai
Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
Felhasználó
egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található
elérhetőségeken.
Az elállási
jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája,
önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
Az elállási
nyilatkozat minta itt érhető el.
Milyen
esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó
webáruházat üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.
Milyen
jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó
– választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy
a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás
arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az
indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen
határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó
köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk
a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel
szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó
a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen
egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A
teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének
a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a
terméket, illetve a szolgáltatást a webáruházat üzemeltető vállalkozás
nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már
Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában is megvolt.
Milyen
esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog
(termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági
vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen
jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági
igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
Milyen
esetben minősül a termék hibásnak?
A termék
akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal.
Milyen
határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel
szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó)
milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó
(forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól,
ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége
körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása
szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező
hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak
(forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom
figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
Milyen
esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Hibás
teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webáruházat
üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.
A jótállási
kötelezettség a vállalkozást 10.000.-Ft eladási ár felett, kizárólag a151/2003.
(IX. 22.) Korm. rendelet 1. mellékletében megjelölt új, tartós fogyasztási
cikkekre kiterjedően terheli.
Felhasználót
milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás
időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére
történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak
megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Szolgáltató
jótállást csak akkor vállal a termékekre, ha azok beépítése a gyártóval
szerződött szakszervizben történt, hiszen a termékek megfelelő üzembe helyezése
más módon nem biztosítható.
Mikor
mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A
vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha
bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a
figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból
fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól
függetlenül megilletik.
Szolgáltató
nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból
származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás
vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól
eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű
használatából keletkeztek.
A
megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés
feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés
leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon
kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus
úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
Általános
teljesítési határidő, a raktáron lévő termékek esetén 48 óra, a raktáron nem
lévő termékek esetén kérésre tájékoztatást adunk a teljesítés idejéről.
Ha
Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a
szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről
Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett
összeget haladéktalanul, de legkésőbb tíz napon belül visszatéríteni.
Szolgáltató
nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a
beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés
nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt
megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő
teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!
Az Európai
Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.)
Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó (fogyasztó) a megrendelt
termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a
szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában
jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
Az elállási
jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár
le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő
harmadik személy a terméket átveszi. A felhasználó elállási jogát a szerződés
megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
Az elállási
nyilatkozatot elegendő 14 napon belül elküldeni.
A termék
visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a Szolgáltató
(vállalkozás) nem vállalja e költség viselését.
Az elállási
jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén
kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem
rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
Nem illeti
meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében,
amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő,
vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére
szabtak. (pl. raktáron nem tartott, egyedi megrendelés alapján beszerzett
termékek)
A fogyasztó
szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát olyan termék tekintetében, amely
jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
(pl. alkatrész lábak meghajlítása, méretre vágása, vagy forrasztás útján
beépítésre kerülő termékek)
Szolgáltató
a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében
haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget
a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.
A
visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező
fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.
Felhasználó
köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való
elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől
számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató
címen leadni.
Felhasználó
akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi,
vagy átadja a termék(eke)t.
A fogyasztó
kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a
vállalkozás vállalta e költség viselését.
Felhasználó
kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be. A
Szolgáltató követelheti a termék jellegnek és tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek megtérítését.
A
visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az
áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan,
hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe
venni.
Amennyiben
Felhasználó (fogyasztó) élni szeretne elállási jogával, az erre vonatkozó
egyértelmű nyilatkozatát megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén
írásban (postai úton, vagy emailben, akár a mellékelt nyilatkozat minta
segítségével), Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás
időpontját vesszük figyelembe. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott
küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt
terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza
Felhasználó Szolgáltató részére.
Felhasználónak
kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem
rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót
terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó
által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a
szállítási költséggel együtt. Ha a Felhasználó nem a legkevésbé költséges,
szokásos fuvarozási módoktól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az
ebből eredő többletköltséget a Szolgáltató nem köteles megtéríteni.
Ha
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését
követően gyakorolja a Felhasználó a felmondási jogát, úgy az elszámolás során
köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.
A fogyasztó
és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014.
(II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
Az Európai
Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
Felhasználó
egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található
elérhetőségeken.
Az elállási
jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája,
önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
Az elállási
nyilatkozat minta itt érhető el.
Milyen
esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó
webáruházat üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.
Milyen
jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó
– választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy
a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás
arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az
indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen
határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó
köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk
a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel
szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó
a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen
egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A
teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének
a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a
terméket, illetve a szolgáltatást a webáruházat üzemeltető vállalkozás
nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már
Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában is megvolt.
Milyen
esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog
(termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági
vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen
jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági
igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
Milyen
esetben minősül a termék hibásnak?
A termék
akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal.
Milyen
határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel
szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó)
milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó
(forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól,
ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége
körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása
szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező
hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak
(forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom
figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
Milyen
esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Hibás
teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webáruházat
üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.
A jótállási
kötelezettség a vállalkozást 10.000.-Ft eladási ár felett, kizárólag a151/2003.
(IX. 22.) Korm. rendelet 1. mellékletében megjelölt új, tartós fogyasztási
cikkekre kiterjedően terheli.
Felhasználót
milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás
időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére
történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak
megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Szolgáltató
jótállást csak akkor vállal a termékekre, ha azok beépítése a gyártóval
szerződött szakszervizben történt, hiszen a termékek megfelelő üzembe helyezése
más módon nem biztosítható.
Mikor
mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A
vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha
bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a
figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból
fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól
függetlenül megilletik.
Szolgáltató
nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból
származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás
vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól
eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű
használatából keletkeztek.
A
megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés
feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés
leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon
kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus
úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
Általános
teljesítési határidő, a raktáron lévő termékek esetén 48 óra, a raktáron nem
lévő termékek esetén kérésre tájékoztatást adunk a teljesítés idejéről.
Ha
Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a
szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről
Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett
összeget haladéktalanul, de legkésőbb tíz napon belül visszatéríteni.
Szolgáltató
nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a
beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés
nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt
megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő
teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!
Az Európai
Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.)
Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó (fogyasztó) a megrendelt
termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a
szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában
jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
Az elállási
jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár
le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő
harmadik személy a terméket átveszi. A felhasználó elállási jogát a szerződés
megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
Az elállási
nyilatkozatot elegendő 14 napon belül elküldeni.
A termék
visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a Szolgáltató
(vállalkozás) nem vállalja e költség viselését.
Az elállási
jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén
kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem
rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
Nem illeti
meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében,
amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő,
vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére
szabtak. (pl. raktáron nem tartott, egyedi megrendelés alapján beszerzett
termékek)
A fogyasztó
szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát olyan termék tekintetében, amely
jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
(pl. alkatrész lábak meghajlítása, méretre vágása, vagy forrasztás útján
beépítésre kerülő termékek)
Szolgáltató
a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében
haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget
a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.
A
visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező
fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.
Felhasználó
köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való
elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől
számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató
címen leadni.
Felhasználó
akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi,
vagy átadja a termék(eke)t.
A fogyasztó
kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a
vállalkozás vállalta e költség viselését.
Felhasználó
kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be. A
Szolgáltató követelheti a termék jellegnek és tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek megtérítését.
A
visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az
áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan,
hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe
venni.
Amennyiben
Felhasználó (fogyasztó) élni szeretne elállási jogával, az erre vonatkozó
egyértelmű nyilatkozatát megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén
írásban (postai úton, vagy emailben, akár a mellékelt nyilatkozat minta
segítségével), Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás
időpontját vesszük figyelembe. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott
küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt
terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza
Felhasználó Szolgáltató részére.
Felhasználónak
kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem
rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót
terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó
által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a
szállítási költséggel együtt. Ha a Felhasználó nem a legkevésbé költséges,
szokásos fuvarozási módoktól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az
ebből eredő többletköltséget a Szolgáltató nem köteles megtéríteni.
Ha
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését
követően gyakorolja a Felhasználó a felmondási jogát, úgy az elszámolás során
köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.
A fogyasztó
és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014.
(II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
Az Európai
Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
Felhasználó
egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található
elérhetőségeken.
Az elállási
jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája,
önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
Az elállási
nyilatkozat minta itt érhető el.
Milyen
esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó
webáruházat üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.
Milyen
jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó
– választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy
a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás
arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az
indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen
határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó
köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk
a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel
szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó
a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen
egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A
teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének
a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a
terméket, illetve a szolgáltatást a webáruházat üzemeltető vállalkozás
nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már
Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában is megvolt.
Milyen
esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog
(termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági
vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen
jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági
igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
Milyen
esetben minősül a termék hibásnak?
A termék
akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal.
Milyen
határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel
szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó)
milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó
(forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól,
ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége
körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása
szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező
hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak
(forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom
figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
Milyen
esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Hibás
teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webáruházat
üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.
A jótállási
kötelezettség a vállalkozást 10.000.-Ft eladási ár felett, kizárólag a151/2003.
(IX. 22.) Korm. rendelet 1. mellékletében megjelölt új, tartós fogyasztási
cikkekre kiterjedően terheli.
Felhasználót
milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás
időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére
történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak
megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Szolgáltató
jótállást csak akkor vállal a termékekre, ha azok beépítése a gyártóval
szerződött szakszervizben történt, hiszen a termékek megfelelő üzembe helyezése
más módon nem biztosítható.
Mikor
mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A
vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha
bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a
figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból
fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól
függetlenül megilletik.
Szolgáltató
nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból
származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás
vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól
eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű
használatából keletkeztek.
Áruházunk
célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes
megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis
valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban,
úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
Szolgáltató
a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a
vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az
azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak
egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása
nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy
másolati példányát átadja a vásárlónak.
Az írásbeli
panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt
elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig
megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
Panasszal fordulhat a Nemzeti
Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
GPS koordináták: X 19,071 Y 47,496
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
E-mail: nfh@nfh.hu
Panasza esetén lehetősége van az
alábbi békéltető testülethez fordulni:
Név: Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt.
99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
A magyarországi békéltető testületek
listáját itt találja:http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html
Szakembereink webshopunkban elektronikus levélben
műszaki tanácsadással szolgálnak a nálunk vásárolt termékekkel kapcsolatban.
Miután
az szekelymuvek.hu mint
weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos az szekelymuvek.hu weboldalon
megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése),
újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása,
elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos
hozzájárulása nélkül.
Az szekelymuvek.hu weboldalról
és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is
csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
A
Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a
domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre, valamint az
internetes reklámfelületeire.
Tilos az
szekelymuvek.hu
weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a
felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése;
bármely olyan alkalmazás használata, amellyel az szekelymuvek.hu weboldalon vagy
azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
A szekelymuvek.hu név szerzői
jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a
Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
Felhasználó
tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén
Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 50.000 Ft,
illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen
kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi
jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek
összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
Budapest,
2020. április 14.